“Ara tinc amics que van sobre rodes” “M’encanta treballar amb els nens i nenes i ensenyar-les altres maneres de viure”

Descripció

Sínia EL JOC és un projecte de sensibilització i apropament/coneixença vers les persones amb discapacitat que oferim a les escoles de primària del Districte de Ciutat Vella. S’inicià al 1996, i cada any participen uns 300 alumnes de 2on cicle de primària

Les escoles: Vedruna, Sant Felip Neri, Alexandre Galí, Baixeres, Ciutadella, Pia Sant Antón, Milà i Fontanals. Sagrada Família

Amb els anys hem anat adaptant aquest projecte a diferents etapes educatives: una sola sessió més creativa i de coneixement mutu amb els petits de primer cicle de primària, o unes sessions de joc en viu, és a dir al carrer per els alumnes de la ESO.

Objectius

Aquesta experiència permet fer dos processos formatius alhora:

En relació als alumnes:
  • Educar en la diversitat
  • Conèixer altres comunitats o grups de persones diferents
  • Sensibilitzar vers les persones amb discapacitat, fomentant actituds de respecte, de solidaritat i de convivència
  • Exercitar-se en diferents formes de comunicació per facilitar l’apropament a l’altre
En relació als usuaris/es de Sínia:
  • Treballar de forma implícita àrees del seu programa individual, com la comunicació, la autonomia personal i l’autonomia social
  • Participar activament en el foment d’actituds solidàries i el coneixement del col·lectiu, mitjançant el diàleg i el joc.

Sessions de treball

1 Sessió

Primer contacte, els alumnes venen a Sínia.Què es un C.O, que és la PC, preguntes que es resoldran i aprendran experimentant amb les adaptacions que utilitzem per comunicar-nos, per treballar a l’ordinador, i per desplaçar-nos.

2 Sessió

Anem a la seva escola i juguem a EL JOC, proposarem uns personatges diversos, amb capacitats i limitacions que els alumnes hauran de triar posant-se a la seva pell i superant unes proves sempre fomentant el treball en equip.

3 Sessió

Ens trobarem en un espai neutre i valorarem que hem après els uns dels altres amb diverses dinàmiques.